torsdag 4 februari 2010

Erbjud mig en gratis alkoholfri drink! :)

Idag droppade en av alla de där reklambroschyrerna ned i brevlådan igen... där barer/klubbar erbjuder gratis alkoholdrycker i olika former för att locka studenter och andra att fastna för just deras tillhåll. För dem som älskar att dricka alkohol är det säkert trevligt, men jag som nykterist blir bara trött på dessa broschyrer. Vad ska jag med deras erbjudanden till? Jag skulle mycket hellre bli erbjuden en gratis alkoholfri drink! :) Varför i hela friden är det ingen klubb/bar som erbjuder gratis alkoholfria drinkar? Om jag fick en sådan broschyr i brevlådan skulle jag med all säkerhet genast sprida det vidare till alla nykterister och intresserade jag känner, för att sedan skutta dit och kolla in stället. Att erbjuda gratis alkoholfria drinkar är ingen dum idé. Det finns faktiskt en efterfrågan! ;) Det existerar nämligen fler än 7.000 medlemmar i ungdomens nykterhetsförbund och över 44.000 medlemmar i IOGT-NTO. :P

Och för den som undrar: Nej, det är inte samma sak att få gratiserbjudanden på alkoholfritt (juice, mjölk, läsk etc.) från pressbyrån eller mcdonalds. Jag vill få ett erbjudande om en alkoholfri drink från en klubb eller bar! Det är en helt annan sak! Om mina kompisar får erbjudanden om gratis alkohol-cocktails, som kommer väl till pass när de ska ut och festa, så vill jag för tusan kunna få erbjudanden om gratis alkoholfria cocktails! Hur kul är det om alla som dricker alkohol i sällskapet får sin dricka gratis, när vi nykterister minsann får betala för våran? Varför ska det vara mer gynnsamt att dricka alkohol än att vara nykterist? Är det ingen som har tänkt på det förut? För, ja, vi nykterister festar faktiskt lika bra som alla andra... nyktert! :D (Vilket jag kommer att skriva mer om i ett annat blogginlägg.)

Den bar eller klubb som skickar ut erbjudanden om gratis alkoholfria drinkar kan vara alldeles säker på att få gratis reklam på den här bloggen för sitt positiva engagemang... och dessutom locka till sig stora horder med nykterister som ivrigt firar det lilla framsteget i världen. ;D Dessutom: Vi nykterister dricker inte alkohol, men alla kan dricka alkoholfritt! Den som erbjuder gratis alkoholfria drinkar kommer därmed inte bara att locka till sig nykterister. ;)

Ja, detta är en utmaning till alla klubbar och barer där ute! Move it! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar